medytacja słoneczna- ZMYSŁY

10 minut - słoneczny dzień

 

Jeżeli masz w domu jakieś kamienie – wybierz swój ulubiony albo weź kwarc różowy lub kryształ górski.

 

Najlepiej znajdź miejsce (w mieszkaniu) gdzie świeci słońce.

Usiądź na krześle tak, żeby słońce oświetlało jak najwięcej twojego ciała. Usiądź twarzą do słońca. Staraj się trzymać prosty kręgosłup.

 

Zamknij oczy. Trzymaj swój Kamień w dłoniach na klatce piersiowej.

Weź głęboki wdech nosem (3 sekundy). Zatrzymaj powietrze w płucach na 1 sekundę. Wypuszczaj powietrze przez 3 sekundy. Przed wdechem odczekaj 1 sekundę. Powtórz 5 razy (lub więcej jeżeli czujesz, że tego potrzebujesz). Staraj się wpaść w rytm oddechów. Jeżeli masz zegar, który głośno „tyka” – może ci pomóc w złapaniu rytmu. Jeżeli nie – nie przejmuj się. Oddychaj tak, żeby czuć się dobrze.

 

Podczas tych oddechów – skup się na tym, żeby SŁYSZEĆ każdy wdech i wydech. Nie chodzi o to, żeby głośno oddychać, tylko żeby się wsłuchać.

Dalej oddychaj miarowo – możesz kontynuować oddech 3-1-3-1 lub wrócić do normalnego tempa – zrób tak, żeby czuć się jak najlepiej.

 

Teraz skup swoje odczucia na skórze, na twarzy. Pomyśl o tym, czy czujesz jak słońce ogrzewa twoją twarz. Czy pada też na twoje ręce i ramiona? Przypomnij sobie słoneczny dzień w miłym miejscu i towarzystwie. Może wakacje? Plaża? Może ciepłe popołudnie w słoneczny dzień na działce. Niech to będzie miłe wspomnienie ze słońcem. Usłysz to wspomnienie. Przypomnij sobie dźwięki. Szum morza, szum drzew na działce, śpiew ptaków, może gwar ludzi na pełnej plaży. Posłuchaj tego przez chwilę.

 

Teraz pomyśl o tym, co widzisz. Jeżeli twoja twarz jest skierowana do słońca – trzymaj oczy zamknięte. Ale nie zaciskaj powiek mocno. Pamięta, to ma być przyjemne. Jeżeli słońce świeci za mocno, pochyl lekko głowę. Widzisz kolory, przebłyski? Może jeden kolor?. Obserwuj je. Poruszaj lekko oczami - czy kolory się zmieniają? Obserwuj kolor przez 2 minuty lub tak długo, jak sprawia ci to przyjemność.

 

Teraz przenieś swoje myśli na dłonie. Czy pada na nie światło słoneczne? Czy dłonie są ciepłe czy zimne? Czy opierasz je na klatce piersiowej? Poczuj fakturę materiału ubrania lub skóry. Czujesz strukturę kamienia, który trzymasz w dłoniach? Jest duży czy malutki. Gładki, wypolerowany czy szorstki, surowy. Czy nagrzał się od twoich dłoni? Czy ma jakieś zagłębienia? Pomyśl, dlaczego akurat ten kamień wybrałaś/eś.

Jeżeli czujesz się dobrze, czujesz spokój, relaks, udało Ci się posiedzieć w spokoju przez parę chwil i podobało ci się to – zapamiętaj to uczucie i zapamiętaj jaki kamień ci towarzyszył.

 

Wykonaj 3 oddechy w rytmie 3-1-3-1. Otwórz oczy, powoli wstań z krzesła, przeciągnij się i ziewnij😉

 

Następnym razem w chwilach stresu lub zmęczenia – sięgnij po ten sam kamień. Pomoże Ci powrócić do tego miłego stanu z dzisiejszej medytacji.

  • Facebook
  • Black Facebook Icon